Luister naar de nieuwste aflevering van EigenWijs Ondernemen
De volgende stop is met Milan Krols van Krols Media. Milan is regisseur en producer bij zijn bedrijf Krols Media. Het vindt hij het omzetten van zijn gedachten of ideeën naar beeld. Daadwerkelijk van niets, iets maken. Het doel voor hem is om altijd iets te maken waar hij zelf door wordt geraakt, om kan lachen, iets wat hem kan emotioneren of inspireren. Zij vertalen het verhaal van jouw merk naar sprekend beeldmateriaal. Zoals hij zelf zegt "Wij creëren creatieve content zodat jouw klanten denken: f*ck wat nice!"
In deze aflevering gaan we dieper in op het bepalen van de prijs als creatieve ondernemer. Ontdek hoe je jouw waarde kunt maximaliseren en klantverwachtingen kunt overtreffen. Leer van ervaren ondernemers over het inschatten van uren, het hanteren van projectprijzen en het bieden van maatwerkoplossingen. Een inspirerend gesprek vol praktische tips om jouw prijsstrategie naar een hoger niveau te tillen.
In deze podcast zijn er veel merken aan bod gekomen en hebben we jullie veel tips mogen geven. Hieronder vind je alles dat je moet weten;
Overstijg de verwachtingen: Het is belangrijk om je klanten aangenaam te verrassen en hun verwachtingen te overtreffen. Zorg ervoor dat de waarde die je biedt groter is dan wat ze hadden verwacht. Dit creëert tevreden klanten en positieve mond-tot-mondreclame.
Uren versus waarde: Bij het bepalen van je tarief kun je ervoor kiezen om je te richten op het aantal uren dat je besteedt aan een project of op de waarde die je levert. Het is vaak effectiever om de nadruk te leggen op de waarde, omdat dit klanten een beter begrip geeft van de impact die je hebt op hun bedrijf.
Projectprijzen: Overweeg om met projectprijzen te werken in plaats van een uurtarief. Dit geeft je meer flexibiliteit en maakt het gemakkelijker om de totale kosten van een project te schatten. Zorg ervoor dat je alle variabelen meeneemt bij het opstellen van de projectprijs, zoals personeelskosten, locatie, apparatuur en eventuele overhead zodat je dit goed afbakent.
Maatwerkoplossingen: Niet elk project is hetzelfde, en klanten hebben vaak specifieke wensen en behoeften. Bied maatwerkoplossingen aan en communiceer duidelijk over de kosten die hiermee gepaard gaan. Geef klanten een helder beeld van het budget waar je mee gaat werken.
Templates: Naast maatwerk kan je ook werken met standaardiseren binnen je bedrijf. Misschien dat je wel bepaalde dingen makkelijker kan aanbieden daardoor. Door te werken met templates kun je efficiënter werken en bied extra functionaliteiten tegen een meerprijs. Pas dus je aanbod aan op verschillende klantbehoeften en budgetten.
Marges: Houd bij je prijsbepaling altijd rekening met eventuele marges of overheadkosten, zoals personeel, locatie en apparatuur. Als jij kosten maakt in het tot stand brengen van jouw product of dienst is het ook goed om te kijken of het zou nog extra tijd of geld kost die ook doorberekend moeten worden naar een klant.
Transparantie: Zorg voor transparantie tijdens het project en communiceer eventuele extra kosten, zoals reiskosten en catering altijd voordat je ze maakt.
GEEF GEEN KORTING: Wees voorzichtig met het bieden van lage tarieven of korting, omdat sommige klanten daarvan zullen profiteren.
WAARDEN WAARDEN WAARDEN: Uiteindelijk draait het allemaal om de waarden die je levert! Voor elke prijs is er een doelgroep maar als mensen het voor jouw product willen neerleggen is het een goede prijs. Zorg ervoor dat je prijs in verhouding staat tot de waarde en kwaliteit die je levert.
Gefeliciteerd! You’re ready to show your true stripes!
Mijn online zichtbaarheid verbeteren Hoe doe ik dit?