Luister naar de nieuwste aflevering van EigenWijs Ondernemen
De volgende stop is de lancering van mijn nieuwe website en logo geweest. Iets lanceren is wat je als ondernemer regelmatig doen. De lancering van een product, dienst, nieuw logo of een nieuwe website. Maar hoe je dit succesvol doet ik toch elke keer weer oefenen. Zo ook voor mij, in deze aflevering neem ik je mee in hoe de lancering van mijn nieuwe logo en website ging.
In deze aflevering neem ik je mee in het verloop van de lancering. Wat ging er goed? En wat zou ik volgende keer anders doen? Als je mij ook volgt op Instagram of LinkedIn, dan weet je waarschijnlijk wel dat ik met onderneming de afgelopen tijd veel veranderingen door ben gegaan. Ben je daar nog niet van op de hoogte neem ik je in deze aflevering mee in het proces van gedachte tot lancering en heb ik een aantal tips voor je die ik meegenomen uit hoe ik het gedaan heb. Luister je mee hoe ook jij dit doet?
Als je een lancering doet is het sowieso goed om met een aantal punten rekening te houden. Het is belangrijk om te weten wie je doelgroep is en wat ze willen. Doe onderzoek naar hun interesses, behoeften en gewoonten om te begrijpen hoe je je merk en boodschap kunt aanpassen aan hun behoeften. Zorg er ook voor dat je merk visueel aantrekkelijk en consistent is. Gebruik kleuren, lettertypen, afbeeldingen en andere grafische elementen die passen bij je doelgroep en die de juiste emoties oproepen. Social media is een uitstekende manier om je merk te promoten en een publiek op te bouwen. Maak accounts op platforms die het meest geschikt zijn voor je doelgroep en deel regelmatig updates en nieuws over je merk. Zorg er tot slot voor dat de boodschap die je overbrengt consistent is op alle kanalen waar je merk aanwezig is. Of het nu gaat om sociale media, advertenties, evenementen of andere marketingactiviteiten, houd je boodschap consistent en eenduidig.
Zorg voor je website; Ik had mijn website eerder af moeten hebben. Het was geen probleem dat mijn website niet tegelijk met het logo werd gelanceerd. Wel denk ik dat het niet heeft geholpen dat er een maand tussen deze lanceringen zat. Achteraf gezien had ik dus naast punt 1 hier beter over moeten nadenken.
Het hoeft niet perfect te zijn; Het inzicht dat vooral belangrijk was voor mij was dat het een behoorlijke reis was om te begrijpen dat mijn website niet perfect hoeft te zijn. Ik ben nu redelijk tevreden met de pagina's die online staan, maar zou mijn website graag nog verder willen uitbreiden met diensten. Maar het is zeker nog niet perfect. Ik blijf nog steeds mijn teksten, foto's en andere elementen aanpassen. En laten we eerlijk zijn, niets is zo veranderlijk als je bedrijf. Soms moet je gewoon dingen proberen en als het niet werkt, kun je het weer van je website verwijderen.
Gefeliciteerd! You’re ready to show your true stripes!
Mijn online zichtbaarheid verbeteren Hoe doe ik dit?