Luister naar de nieuwste aflevering van EigenWijs Ondernemen
#40 Annabel Glassen: Hoe zet je meerdere interesses om in één effectieve strategie?#40 Annabel Glassen: Hoe zet je meerdere interesses om in één effectieve strategie?
Branding
Focus, Eenvoud, en Verbinding: De kracht van een duidelijk aanbod!
Datum: 15 oktober 2023
Duik in de wereld van ondernemerschap en ontdek hoe je jouw bedrijf onvergetelijk maakt. Leer het belang van focus, het terugbrengen van je dienstenaanbod tot één woord, en het omarmen van je kernwaarden. Ontdek waarom perfectie loslaten en in gesprek blijven met je doelgroep essentieel zijn voor zakelijk succes. Luister nu naar de nieuwste aflevering en geef jouw onderneming een boost!
In deze aflevering duiken we dieper in het belang van een duidelijke focus en hoe dit een essentieel element is om top-of-mind te blijven bij jouw doelgroep en online succes te behalen. Ik deel mijn eigen ervaringen en biedt waardevolle inzichten om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.
In deze aflevering vind je de volgende tips:
Het belang van focus: Als je in één zin kunt vertellen wat je precies voor iemand kunt betekenen, blijf je beter hangen. Dit maakt het gemakkelijker voor mensen om jou te onthouden en aan te bevelen wanneer ze iemand kennen die jouw diensten nodig heeft. Bedenk dus één triggerende zin die je altijd kunt gebruiken als iemand vraagt wat je doet.
Terugbrengen van je dienstenaanbod: Als je jouw dienst kunt vatten in één woord, bij voorkeur een woord dat het resultaat weergeeft, is het duidelijker voor anderen wat je doet. Je kunt dan zeggen dat de manier waarop je tot een resultaat komt, voor elke klant verschilt. Dit kun je doen zonder alle specifieke diensten of producten die je aanbiedt los te benoemen. Je hoeft niet honderd diensten of pagina's te hebben; maak voor elk resultaat een specifieke pagina aan.
Terug naar de basis: Denk na over waar jouw bedrijf voor staat. Wat zijn je belangrijkste kernwaarden of merkwaarden? Wat vind je belangrijk in een samenwerking? Deze antwoorden kunnen je aanbod mogelijk nog scherper maken. Identificeer je kernwaarden en merkwaarden en begrijp waarom ze zo waardevol zijn voor jouw klanten.
Laat perfectionisme los: Blijf niet te lang stilstaan bij het perfecte woord of de perfecte zin! Soms moet je gewoon beginnen en ontdekken of het klopt. Gewoon proberen is de sleutel.
Blijf in gesprek: Het is veel belangrijker om in gesprek te blijven met je doelgroep. Zij zijn namelijk degenen die jou kunnen helpen antwoorden te vinden op de vraag of jouw aanbod duidelijk is en of ze er behoefte aan hebben. Ga in gesprek met je doelgroep en stel vragen om hun behoeften en pijnpunten te begrijpen.
Kijk verder dan slechts één aspect: Je bedrijf heeft een verhaal dat verteld mag worden, en dit verhaal kan verspreid worden over meerdere media. Je bedrijf begint niet en eindigt niet bij alleen een website of sociale media. Zorg ervoor dat je publiek wordt meegenomen in jouw verhaal.
Het begint allemaal met het begrijpen van je eigen waarden en het in gesprek gaan met je doelgroep om hun behoeften te begrijpen. Met de juiste aanpak kun je jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen en een blijvende indruk maken in de hoofden van je klanten.
Wil je na het lezen van deze tips dit zelf graag toepassen in jouw unieke online bedrijfspresentatie? Ik kijk graag met je mee hoe we verbeteringen kunnen maken!