Luister naar de nieuwste aflevering van EigenWijs Ondernemen
De volgende stop in mijn reis naar EigenWijs Ondernemen is met Kristel Berkhof van KRISJE Marketingcommunicatie.
Ruim 13 jaar verzorgde Kristel als werknemer de marketing(communicatie) voor uiteenlopende bedrijven. Van retail-, onderwijs- en online marketing tot landelijke campagnes en copywriting. De rode draad? Branding. In de zomer van dit jaar besloot Kristel het roer om te gooien en startte ze KRISJE Marketingcommunicatie. Haar doel? Professionele marketingcommunicatie toegankelijker en begrijpelijker maken.
Samen met Kristel ga ik in gesprek over hoe je (ook in moeilijkere tijden) een sterk merk kunt behouden, terwijl je mee gaat met de tijd. Van inspirerende verhalen vanuit grote bedrijven tot tips hoe je dit toepast in je eigen bedrijf. In deze aflevering komt het allemaal voorbij. Luister je mee hoe ook jij dit doet?
In deze podcast zijn er veel merken aan bod gekomen en hebben we jullie veel tips mogen geven. Hieronder vind je een opsomming van de tips die wij jullie gegeven hebben:
De tip van Kristel:
Er is veel theorie te vinden over het creëren van een sterk merk. Echter gooit Kristel het graag over een andere boeg. Zij wil jullie graag aanmoedigen om nieuwsgierig te blijven kijken naar andere bedrijven. Waarom doen ze het goed en waarom juist niet? Kijk bijvoorbeeld naar de onderstaande video's. Je ziet in dit materiaal hoe een bekend merk zich enorm bewust is van het belang van een duidelijke visie en missie. Zij dragen de merkwaarden dusdanig sterk uit dat je er simpelweg niet omheen kunt. Het zit gewoon helemaal in het DNA van de bedrijven verweven.
Ook wijzen deze video's ons op het feit dat geen enkel bedrijf een vlekkeloze levensloop heeft gehad. Door een duidelijke strategie zijn zij echter gekomen waar ze nu staan.
Gefeliciteerd! You’re ready to show your true stripes!
Mijn online zichtbaarheid verbeteren Hoe doe ik dit?